„Korzystamy z dofinansowania Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie” www.wfosigw.olsztyn.pl
Eko-laboratorium
-
Program Edukacji Ekologicznej – Eko-Laboratorium
Termin: 05.02.2024 – 30.10.2024
Każdy z nas, szczególnie w najmłodszych latach, jest urodzonym badaczem i poszukiwaczem, który próbuje, sprawdza, łączy i eksperymentuje, zdobywając przy tym wiedzę i doświadczenie. Własne podwórko, pobliski trawnik, las lub łąka w okolicy to przestrzeń, którą eksplorujemy od dziecka. Obserwacja zjawisk przyrody pozwala dostrzegać rządzące nią prawa, uczy szacunku dla różnych form życia, rozwija umiejętność krytycznego myślenia, wiedzę i postawy potrzebne we współczesnym świecie. Inspiruje też do stawiania pytań i budzi ciekawość, która nieraz towarzyszy nam przez całe życie.
Cele ogólne
- Pogłębianie wiedzy uczniów.
- Prowadzenie obserwacji środowiska w najbliższej okolicy.
- Dostrzeganie wpływu człowieka na środowisko.
- Budowanie postawy szacunku dla przyrody.
- Rozpoznawanie swoich obowiązków wobec najbliższego otoczenia.
-
Zajęcia Eko-laboratorium odbywały się w II półroczu roku szkolnego 2023/2024.
Uczniowie z klas I-III oraz IV-VII w trakcie 15 warsztatów wykonali wiele ciekawych doświadczeń
.ssssss– materiał video -
Zajęciach w Zakładzie Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Olsztynie.
12 oraz 19 kwietnia uczniowie klas IV, Va, Vb oraz VI wzięli udział w zajęciach edukacyjnych w Zakładzie Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Olsztynie. Uczniowie najpierw zostali zapoznani z prezentacją na temat funkcjonowania ZGOK oraz zasadami prawidłowej segregacji śmieci. Po wykładzie dzieci zwiedziły część produkcyjną zakładu i na własne oczy zobaczyły co się dzieje z ich śmieciami .
Wyjazd zorganizowany został w ramach Program Edukacji Ekologicznej – Eko-Laboratorium finansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
-
GMINNY KONKURS EKOLOGICZNY W RAMACH AKCJI SPRZĄTANIE ŚWIATA 2024
POKAŻ, JAK DBASZ O NASZĄ PLANETĘ – SEGREGUJ ODPADY!
Protokół w pdf
Zwycięzcy:Prace konkursowe: ..